Informacje finansowe
Zapoznaj się z dokumentami dotyczącymi naszej działalności finansowej. W plikach PDF znajdziesz szczegółowe informacje na temat wyników finansowych, polityki kredytowej, regulaminów oraz innych aspektów funkcjonowania Banku Spółdzielczego w Chynowie. To przejrzyste i dostępne źródło wiedzy, które zapewnia pełną transparentność naszych działań.
Zasady Ładu Korporacyjnego
Bank Spółdzielczy w Chynowie kieruje się najwyższymi standardami w zakresie zarządzania i transparentności. Zasady Ładu Korporacyjnego, które wdrożyliśmy, stanowią fundament naszej działalności, gwarantując przejrzystość, odpowiedzialność i dbałość o interesy klientów, członków oraz społeczności lokalnej.
Polityka informacyjna
Bank Spółdzielczy w Chynowie dba o przejrzystość i odpowiedzialne zarządzanie informacjami. Nasza Polityka Informacyjna określa zasady udostępniania danych dotyczących działalności banku, zapewniając klientom i interesariuszom dostęp do rzetelnych, aktualnych i istotnych informacji. Kierujemy się zasadami jawności, ochrony danych oraz odpowiedzialnego komunikowania, budując zaufanie i wspierając świadome decyzje finansowe.
Źródłem praw i obowiązków związanych z gwarantowaniem depozytów są przepisy ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1937 z późn. zm.) oraz innych powszechnie obowiązujących aktów prawnych.
Jakie depozyty podlegają gwarancjom BFG?
Co do zasady wszystkie depozyty klientów indywidualnych i firm niefinansowych złożone w Banku do równowartości w złotych kwoty 100 tys. euro. W szczególnych wypadkach limit gwarancji może być wyższy.
W przypadku, gdy Klient posiada kilka depozytów w Banku, są one sumowane, a suma podlega limitowi równowartości w złotych 100 tys. euro. W przypadku rachunków wspólnych, limit równowartości w złotych 100 tys. euro ma zastosowanie do każdego z deponentów oddzielnie.
Ochroną gwarancyjną nie są objęte środki pieniężne i należności:
1. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 575/2013 z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie wymogów ostrożnościowych dla instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych, zmieniające rozporządzenie (UE) nr 648/2012 (Capital Requirements Regulation, CRR)
Gwarancjami BFG nie są objęte także wpłaty z tytułów wkładów członkowskich, udziałów i wpisowego do banków spółdzielczych i SKOK-ów, pieniądz elektroniczny oraz środki na rachunkach do równowartości 2,5 euro w złotych, jeżeli nie dokonano na nich żadnych obrotów w okresie ostatnich 2 lat.
Czy gwarancjami są objęte środki w walutach obcych?
Gwarancjami objęte są zarówno depozyty w złotych jak i walutach obcych. Niezależnie od waluty rachunku wypłata środków gwarantowanych następuje w złotych.
W jakim terminie BFG wypłaca środki gwarantowane?
Wypłaty dokonywane są w terminie 7 dni roboczych od dnia wystąpienia przez uprawnioną instytucję z wnioskiem o ogłoszenie upadłości.
Szczegółowe informacje dotyczące procedury wypłaty środków dostępne są na stronie internetowej BFG.
Deponenci mogą także odzyskać tę część środków pieniężnych, która nie jest objęta limitem gwarantowanym przez BFG w ramach postępowania upadłościowego.
Gwarancje BFG
Bank Spółdzielczy w Chynowie w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, informuje iż podmiotem uprawnionym właściwym do pozasądowego rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami jest Bankowy Arbitraż Konsumencki przy Związku Banków Polskich, ul. Kruczkowskiego 8, 00-380 Warszawa,
https://zbp.pl/dla-konsumentow/arbiter-bankowy/dzialalnosc
Bank Spółdzielczy w Chynowie w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, informuje iż podmiotem uprawnionym właściwym do pozasądowego rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami lub osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, wspólnikami spółek cywilnych oraz rolnikami jest Rzecznik Finansowy, Al. Jerozolimskie 87, 02-001 https://rf.gov.pl/
Bank Spółdzielczy w Chynowie w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, informuje iż podmiotem uprawnionym właściwym do pozasądowego rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami jest Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego, Pl. Powstańców Warszawy 1, 00 – 030 Warszawa,
Skargi i reklamacje
Bank Spółdzielczy w Chynowie dąży do zapewnienia najwyższej jakości usług dla swoich klientów. Niemniej jednak, jeśli zdarzy się sytuacja, w której nie będziesz zadowolony z naszej obsługi lub usług, oferujemy łatwy i przejrzysty proces składania skarg i reklamacji. Jesteśmy otwarci na wszelkie uwagi i sugestie, ponieważ zależy nam na ciągłym doskonaleniu naszych usług.
Ochrona Danych Osobowych
Bank Spółdzielczy w Chynowie przykłada ogromną wagę do ochrony danych osobowych swoich klientów i interesariuszy. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, zwanym RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych), wdrożyliśmy odpowiednie procedury, aby zapewnić pełne bezpieczeństwo przetwarzanych danych oraz ich zgodność z obowiązującymi przepisami.
Naszym priorytetem jest transparentność i dbałość o Twoją prywatność – zawsze masz prawo wiedzieć, jakie dane przetwarzamy, w jakim celu i na jakiej podstawie.
System kontroli wewnętrznej
Bank Spółdzielczy w Chynowie wdrożył kompleksowy System Kontroli Wewnętrznej, który stanowi fundament bezpiecznego i efektywnego funkcjonowania banku. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym procedurom, monitorujemy, analizujemy i zarządzamy ryzykami związanymi z naszą działalnością, zapewniając stabilność oraz ochronę interesów naszych klientów i członków.
Outsorcing
W Banku Spółdzielczym w Chynowie rozumiemy, jak ważne jest dostosowywanie się do zmieniającego się rynku i potrzeb naszych klientów. W celu zapewnienia najwyższej jakości usług oraz optymalizacji procesów, stosujemy model outsourcingu, który pozwala nam skupić się na kluczowych obszarach działalności banku, jednocześnie korzystając z ekspertyzy zewnętrznych partnerów w innych dziedzinach.
Zarząd Banku Spółdzielczego w Chynowie niniejszym zawiadamia, że zgodnie z art. 111b Ustawy Prawo bankowe, przedsiębiorstwem świadczącym usługi na podstawie umowy o powierzenie wykonywania czynności, które uzyskują dostęp do informacji chronionych tajemnica bankową jest :
Zakład Usług Informatycznych Novum Sp. z o.o. z siedzibą w Łomży, ul. Spokojna 9A, 18-400 Łomża, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS 0000080302, REGON 450008792, NIP 7180026819.
BSiT Sp. z o.o. z siedzibą w Bychawie, ul. Wandzin 5, 23-100 Bychawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z Siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000698245, NIP 713-309-59-19, REGON 368447240.
Polityka prywatności aplikacji Nasz Bank
a) komunikuje się z systemami Banku, w którym Klient prowadzi swój rachunek, z użyciem mechanizmów szyfrujących,
b) uzyskuje dostęp do następujących uprawnień na urządzeniu mobilnym:
– pamięci,
– komunikacji sieciowej – pełen dostęp do Internetu, stanu sieci i stanu Wi-Fi,
– informacji o lokalizacji,
– aparatu fotograficznego,
– danych kontaktów.
Polityka prywatności aplikacji Nasz Bank
Bank Spółdzielczy w Chynowie z szacunkiem traktuje prywatność swoich użytkowników i dba o bezpieczeństwo przetwarzanych danych. Niniejsza Polityka Prywatności dotyczy aplikacji mobilnej Nasz Bank i określa zasady zbierania, przechowywania, wykorzystywania oraz udostępniania danych osobowych użytkowników, którzy korzystają z tej aplikacji.
Zasady bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej i mobilnej
Logowanie:
Zabezpieczenia urządzeń:
Ochrona danych:
Zakupy i płatności:
Reagowanie na zagrożenia:
Przestrzeganie tych zasad minimalizuje ryzyko oszustw i kradzieży danych.
Zastrzeżenie karty
W przypadku utraty karty płatniczej, należy niezwłocznie telefonicznie zastrzec kartę.
Zastrzeżenia karty płatniczej można dokonywać poprzez:
Zespół Zastrzegania Kart SGB - telefonując pod czynny przez całą dobę, przez siedem dni w tygodniu numer telefonu:
System Zastrzegania Kart - telefonując pod czynny przez całą dobę, przez siedem dni w tygodniu numer telefonu:
Więcej informacji o Systemie Zastrzegania Kart znajduje się na stronie www.zastrzegam.pl
Zastrzeganie numeru PESEL
Każda osoba pełnoletnia, która ma numer PESEL, może go bezpłatnie zastrzec. Dzięki temu zabezpiecza się przed skutkami kradzieży tożsamości.
Od 1 czerwca 2024 r., zgodnie z obowiązkiem ustawowym, banki będą weryfikowały numer PESEL klienta (będącego konsumentem) w Rejestrze Zastrzeżeń Numerów PESEL Ministerstwa Cyfryzacji. Będzie to miało miejsce przy niektórych czynnościach bankowych, np. zawarciu umowy kredytu, otwarciu konta czy wypłacie gotówki w kasie banku w kwocie, która przekroczy trzykrotność minimalnego wynagrodzenia za pracę.
Jeśli zastrzeżesz swój numer PESEL, nikt nie będzie mógł np.:
wziąć na Ciebie kredytu lub pożyczki
wypłacić Twoich pieniędzy w kasie banku powyżej wspomnianego limitu (pojedynczo lub jako suma wypłat w danym dniu)
otworzyć konta na Twoje dane (ROR lub oszczędnościowego).
Gdzie zastrzec swój PESEL
w urzędzie gminy lub miasta
w aplikacji mObywatel
na stronie gov.pl
w urzędzie gminy lub miasta
w aplikacji mObywatel
na stronie gov.pl
Bank Spółdzielczy
w Chynowie
Godziny otwarcia kasy Banku:
Poniedziałek - Piątek od 8:00 do 15:00
Godziny otwarcia Banku:
Poniedziałek - Piątek od 7:45 do 15:45