Informacje Finansowe
Sprawozdanie z działalności BS Chynów 2023
Zasady Ładu Korporacyjnego
Polityka Ładu Korporacyjnego Banku Spółdzielczego w Chynowie
Polityka zmiennych składników wynagrodzenia
Polityka zróżnicowania członków organu zarządzającego oraz personelu
Struktura organizacyjna BS Chynów
Ocena stosowania Zasad Ładu Korporacyjnego
Polityka zarządzania konfliktami interesów
Polityka Informacyjna
Założenia Polityki informacyjnej Banku Spółdzielczego w Chynowie
Opis systemu kontroli wewnętrznej
Informacja z zakresu profilu ryzyka i poziomu kapitału BS w Chynowie za 2023 r.
Gwarancje BFG
Źródłem praw i obowiązków związanych z gwarantowaniem depozytów są przepisy ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1937 z późn. zm.) oraz innych powszechnie obowiązujących aktów prawnych.
Jakie depozyty podlegają gwarancjom BFG?
Co do zasady wszystkie depozyty klientów indywidualnych i firm niefinansowych złożone w Banku do równowartości w złotych kwoty 100 tys. euro. W szczególnych wypadkach limit gwarancji może być wyższy.
W przypadku, gdy Klient posiada kilka depozytów w Banku, są one sumowane, a suma podlega limitowi równowartości w złotych 100 tys. euro. W przypadku rachunków wspólnych, limit równowartości w złotych 100 tys. euro ma zastosowanie do każdego z deponentów oddzielnie.
Ochroną gwarancyjną nie są objęte środki pieniężne i należności:
- Skarbu Państwa,
- Narodowego Banku Polskiego,
- banków, banków zagranicznych oraz instytucji kredytowych w rozumieniu ustawy Prawo bankowe,
- kas i Kasy Krajowej w rozumieniu Ustawy o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych,
- Bankowego Funduszu Gwarancyjnego,
- instytucji finansowych w rozumieniu rozporządzenia CRR1,
- firm inwestycyjnych i uznanych firm inwestycyjnych w rozumieniu rozporządzenia CRR1,
- osób i podmiotów, które nie zostały zidentyfikowane przez podmiot objęty systemem gwarantowania depozytów,
- krajowych i zagranicznych zakładów ubezpieczeń oraz krajowych i zagranicznych zakładów reasekuracji w rozumieniu ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej,
- funduszy inwestycyjnych, towarzystw funduszy inwestycyjnych, funduszy zagranicznych, spółek zarządzających i oddziałów towarzystw inwestycyjnych w rozumieniu ustawy o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi,
- otwartych funduszy emerytalnych, pracowniczych funduszy emerytalnych, powszechnych towarzystw emerytalnych i pracowniczych towarzystw emerytalnych w rozumieniu ustawy o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych,
- jednostek samorządu terytorialnego,
- organów władz publicznych państwa członkowskiego innego niż Rzeczpospolita Polska oraz państwa trzeciego, w szczególności rządów centralnych, regionalnych oraz jednostek samorządu terytorialnego tych państw.
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 575/2013 z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie wymogów ostrożnościowych dla instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych, zmieniające rozporządzenie (UE) nr 648/2012 (Capital Requirements Regulation, CRR)
Gwarancjami BFG nie są objęte także wpłaty z tytułów wkładów członkowskich, udziałów i wpisowego do banków spółdzielczych i SKOK-ów, pieniądz elektroniczny oraz środki na rachunkach do równowartości 2,5 euro w złotych, jeżeli nie dokonano na nich żadnych obrotów w okresie ostatnich 2 lat.
Czy gwarancjami są objęte środki w walutach obcych?
Gwarancjami objęte są zarówno depozyty w złotych jak i walutach obcych. Niezależnie od waluty rachunku wypłata środków gwarantowanych następuje w złotych.
W jakim terminie BFG wypłaca środki gwarantowane?
Wypłaty dokonywane są w terminie 7 dni roboczych od dnia wystąpienia przez uprawnioną instytucję z wnioskiem o ogłoszenie upadłości.
Szczegółowe informacje dotyczące procedury wypłaty środków dostępne są na stronie internetowej BFG.
Deponenci mogą także odzyskać tę część środków pieniężnych, która nie jest objęta limitem gwarantowanym przez BFG w ramach postępowania upadłościowego.
Skargi i Reklamacje
Forma i miejsce składania reklamacji
Formularz reklamacji (klienci indywidualni)
Formularz reklamacji (klienci instytucjonalni)
Formularz reklamacji kartowej klient indywidualny
Formularz reklamacji kartowej klient instytucjonalny
Bank Spółdzielczy w Chynowie w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, informuje iż podmiotem uprawnionym właściwym do pozasądowego rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami jest Bankowy Arbitraż Konsumencki przy Związku Banków Polskich, ul. Kruczkowskiego 8, 00-380 Warszawa,
https://zbp.pl/dla-konsumentow/arbiter-bankowy/dzialalnosc
Bank Spółdzielczy w Chynowie w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, informuje iż podmiotem uprawnionym właściwym do pozasądowego rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami lub osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, wspólnikami spółek cywilnych oraz rolnikami jest Rzecznik Finansowy, Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa, https://rf.gov.pl/
Bank Spółdzielczy w Chynowie w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, informuje iż podmiotem uprawnionym właściwym do pozasądowego rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami jest Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego, Pl. Powstańców Warszawy 1, 00 – 030 Warszawa,
http://www.knf.gov.pl/regulacje/Sad_Polubowny/
Bezpieczeństwo
Komunikaty związane z bezpieczeństwem
Pozostałe
Moje Dokumenty SGB – przewodnik dla użytkownika
Regulamin korzystania z aplikacji mobilnej SGB Mobile
Regulamin korzystania z kart płatniczych SGB w ramach portfeli cyfrowych
Komunikat dotyczący dyrektywy PSD2
Regulamin świadczenia usług identyfikacji elektronicznej SGB ID dla klientów indywidualnych
Komunikat dotyczący Ustawy o ochronie sygnalistów