Informacje Finansowe
Sprawozdanie z działalności BS Chynów 2023
Zasady Ładu Korporacyjnego
Polityka Ładu Korporacyjnego Banku Spółdzielczego w Chynowie
Polityka zmiennych składników wynagrodzenia
Struktura organizacyjna BS Chynów
Ocena stosowania Zasad Ładu Korporacyjnego
Polityka zarządzania konfliktami interesów
Polityka Informacyjna
Założenia Polityki informacyjnej Banku Spółdzielczego w Chynowie
Opis systemu kontroli wewnętrznej
Informacja z zakresu profilu ryzyka i poziomu kapitału BS w Chynowie za 2023 r.
Gwarancje BFG
Źródłem praw i obowiązków związanych z gwarantowaniem depozytów są przepisy ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1937 z późn. zm.) oraz innych powszechnie obowiązujących aktów prawnych.
Jakie depozyty podlegają gwarancjom BFG?
Co do zasady wszystkie depozyty klientów indywidualnych i firm niefinansowych złożone w Banku do równowartości w złotych kwoty 100 tys. euro. W szczególnych wypadkach limit gwarancji może być wyższy.
W przypadku, gdy Klient posiada kilka depozytów w Banku, są one sumowane, a suma podlega limitowi równowartości w złotych 100 tys. euro. W przypadku rachunków wspólnych, limit równowartości w złotych 100 tys. euro ma zastosowanie do każdego z deponentów oddzielnie.
Ochroną gwarancyjną nie są objęte środki pieniężne i należności:
- Skarbu Państwa,
- Narodowego Banku Polskiego,
- banków, banków zagranicznych oraz instytucji kredytowych w rozumieniu ustawy Prawo bankowe,
- kas i Kasy Krajowej w rozumieniu Ustawy o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych,
- Bankowego Funduszu Gwarancyjnego,
- instytucji finansowych w rozumieniu rozporządzenia CRR1,
- firm inwestycyjnych i uznanych firm inwestycyjnych w rozumieniu rozporządzenia CRR1,
- osób i podmiotów, które nie zostały zidentyfikowane przez podmiot objęty systemem gwarantowania depozytów,
- krajowych i zagranicznych zakładów ubezpieczeń oraz krajowych i zagranicznych zakładów reasekuracji w rozumieniu ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej,
- funduszy inwestycyjnych, towarzystw funduszy inwestycyjnych, funduszy zagranicznych, spółek zarządzających i oddziałów towarzystw inwestycyjnych w rozumieniu ustawy o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi,
- otwartych funduszy emerytalnych, pracowniczych funduszy emerytalnych, powszechnych towarzystw emerytalnych i pracowniczych towarzystw emerytalnych w rozumieniu ustawy o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych,
- jednostek samorządu terytorialnego,
- organów władz publicznych państwa członkowskiego innego niż Rzeczpospolita Polska oraz państwa trzeciego, w szczególności rządów centralnych, regionalnych oraz jednostek samorządu terytorialnego tych państw.
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 575/2013 z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie wymogów ostrożnościowych dla instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych, zmieniające rozporządzenie (UE) nr 648/2012 (Capital Requirements Regulation, CRR)
Gwarancjami BFG nie są objęte także wpłaty z tytułów wkładów członkowskich, udziałów i wpisowego do banków spółdzielczych i SKOK-ów, pieniądz elektroniczny oraz środki na rachunkach do równowartości 2,5 euro w złotych, jeżeli nie dokonano na nich żadnych obrotów w okresie ostatnich 2 lat.
Czy gwarancjami są objęte środki w walutach obcych?
Gwarancjami objęte są zarówno depozyty w złotych jak i walutach obcych. Niezależnie od waluty rachunku wypłata środków gwarantowanych następuje w złotych.
W jakim terminie BFG wypłaca środki gwarantowane?
Wypłaty dokonywane są w terminie 7 dni roboczych od dnia wystąpienia przez uprawnioną instytucję z wnioskiem o ogłoszenie upadłości.
Szczegółowe informacje dotyczące procedury wypłaty środków dostępne są na stronie internetowej BFG.
Deponenci mogą także odzyskać tę część środków pieniężnych, która nie jest objęta limitem gwarantowanym przez BFG w ramach postępowania upadłościowego.
Skargi i Reklamacje
Forma i miejsce składania reklamacji
Formularz reklamacji (klienci indywidualni)
Formularz reklamacji (klienci instytucjonalni)
Formularz reklamacji kartowej klient indywidualny
Formularz reklamacji kartowej klient instytucjonalny
Bank Spółdzielczy w Chynowie w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, informuje iż podmiotem uprawnionym właściwym do pozasądowego rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami jest Bankowy Arbitraż Konsumencki przy Związku Banków Polskich, ul. Kruczkowskiego 8, 00-380 Warszawa,
https://zbp.pl/dla-konsumentow/arbiter-bankowy/dzialalnosc
Bank Spółdzielczy w Chynowie w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, informuje iż podmiotem uprawnionym właściwym do pozasądowego rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami lub osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, wspólnikami spółek cywilnych oraz rolnikami jest Rzecznik Finansowy, Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa, https://rf.gov.pl/
Bank Spółdzielczy w Chynowie w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, informuje iż podmiotem uprawnionym właściwym do pozasądowego rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami jest Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego, Pl. Powstańców Warszawy 1, 00 – 030 Warszawa,
http://www.knf.gov.pl/regulacje/Sad_Polubowny/
Bezpieczeństwo
Komunikaty związane z bezpieczeństwem
Pozostałe
Moje Dokumenty SGB – przewodnik dla użytkownika
Regulamin korzystania z aplikacji mobilnej SGB Mobile
Regulamin korzystania z kart płatniczych SGB w ramach portfeli cyfrowych
Komunikat dotyczący dyrektywy PSD2
Regulamin świadczenia usług identyfikacji elektronicznej SGB ID dla klientów indywidualnych
Komunikat dotyczący Ustawy o ochronie sygnalistów